20140205 1 header

feest2011 doosje 500x333

envelop 500x333

maas 640x471

dierbaar10

Toen het pasjes systeem er nog niet was moesten wij tussen 7.00-9.00 uur in de buurt van het kantoor blijven om de honden van dagopvang aan te nemen. Dit vergde veel tijd .

Nu het nieuwe pasjes systeem is ingevoerd, hoeven we niet meer bij het kantoor te blijven wachten, maar kunnen we doorgaan met onze werkzaamheden in het pension. Op het beeldscherm in de voerkeuken kunnen we zien welke honden er zijn ingebracht. Deze halen we dan zo spoedig mogelijk uit de wachtruimte om naar de speelweide’s te brengen, waar de ander honden al aan het ravotten zijn.

De klanten schrijven de bijzonderheden ( ophaaltijden, medicatie en dergelijke ) op in een dagopvang map. Bij het ophalen plaatsen we de hond 10 minuten van te voren weer in de wachtruimte.

Ook kunnen we via het LCD scherm in de entreelezer van de dagopvang een boodschap aan de klanten vermelden.

Ook diverse andere ruimte zijn voorzien van entreelezers. Dus sleutels hebben we niet meer nodig. Voordat we s’ morgens beginnen maken we ook gebruik van de prikklok en dat doen we s’avonds ook weer als we klaar zijn met onze werkzaamheden en dat allemaal met 1 pasje.

 

Conclusie: met het pasjes systeem ben ik heel erg blij! Nooit meer hoeven wachten op de dagopvang honden, want ik kan doorgaan met mijn werkzaamheden en op het scherm zien ik wie er binnen zijn, zodat we ze uit de wachtruimte kunnen halen.

Ook kan ik alle deuren openen met 1 pasje. Het pasje draag ik in een beschermhoesje om mijn nek met een keycord. Op het pasjes staan al mijn gegevens vermeld, prikacties, tot welke deuren ik wanneer gebruik hebt enzo. Verder ben ik blij met onze pasjes en is het systeem goed geslaagd bij mij en mijn collega’s.

 

Medewerkster Dierenpension De Bommel

dierbaar09

dierbaar07

p03Dagelijks staan er zo’n 35 klanten aan de deur, die hun hond willen onderbrengen in Dierenpension “de Bommel” in Wadenoijen. Een pasjes systeem speciaal ontwikkeld zorgt dat alles gladjes verloopt.
De honden zitten even in hun kennels. Ze hebben net hun eten gehad. Nu moeten ze een uurtje rusten om ervoor te zorgen dat hun maag niet wordt verstoord raakt. Daarna kunnen ze weer de speelweide’s op.

Elke dag zitten er zo’n 35 tot 40 honden in de dagopvang van Dierenpension “de Bommel “ in Wadenoijen. Daarnaast is er plaats voor 125 honden in het pension, waar mensen hun huisdier voor een langere tijd kunnen brengen. Dat zijn vooral labradors , omdat eigenaresse Caroline van de Lagemaat dit soort ras fokt.

De honden in de dagopvang zijn van alle soorten en maten. Van de Lagemaat en de medewerkers van het pension hadden het tot begin dit jaar elke dag druk met het ontvangen van de dagpensionhonden, ze naar hun kennels brengen en ’s avonds weer ophalen en aan de eigenaar meegeven. Als er dan ook nog pension klanten langskwamen die wilden horen hoe hun hond de vakantie had doorstaan, was het een gekkenhuis.
Van de Lagemaat ging daarom op zoek naar een oplossing en vond gehoor bij een van haar klanten, de directeur van Special Electronic ways (SEW). “Ik had eerst het hele internet al afgecrosst om te kijken of er misschien al een systeem bestond waarmee ik mensen zelf toegang zou kunnen geven tot het pension, zonder dat ze overal kunnen komen. Er is niets op het gebied van dierenpensions. Er zijn wel pensions die hun klanten een sleutel geven, maar dat vind ik onoverzichtelijk. Je weet op een gegeven moment niet hoeveel sleutels in omloop zijn.”
Samen met het bedrijf paste Van de Lagemaat een computersysteem aan, aan haar wensen. Klanten krijgen nu een chipkaart voor elke hond die ze naar de dagopvang brengen. De kaart opent de deur naar de wachtruimte. Daar kunnen eigenaren hun hond in een kennel zetten. Een medewerker haalt het dier vervolgens op om het naar de speelruimte te brengen. ’s Avonds gebeurt he omgekeerde. De klant geeft aan, in een schrift, op welke tijd de hond weer huiswaarts gaat. Een medewerker van De Bommel zet de hond weer in de kennels in de wachtruimte. Van daaruit kan het baasje de hond weer mee naar huis nemen.
Van de Lagemaat is enthousiast over het systeem. “Voorheen konden mensen hun hond op vaste uren brengen en halen. Dat betekende topdrukte. Het was ook minder flexibel, met de kaart kunnen mensen op elk moment hun hond halen of brengen.”
Naast de drukte, was ook de administratieve rompslomp voor Van de Lagemaat reden een computersysteem te zoeken. We werkten met strippenkaarten. Je weet hoe dat gaat, de ene dag zijn ze de portemonnee vergeten, de volgende heeft de echtgenoot de pas. Nu zit er een tegoed op de kaart.
De klanten vinden het systeem ook prima, zo blijkt uit een gastenboek. De angst dat het onpersoonlijk is, bleek niet gegrond. “Het komt maar zelden voor de een klant niemand ziet”, zegt van de Lagemaat. “Daarnaast hebben we een camerasysteem. We zien de mensen binnenkomen. Als ze dat willen, zijn wij heel snel in de wachtruimte.
Het pensionsysteem van De Bommel is uniek in Nederland. Van de Lagemaat heeft al meerdere eigenaren van pensions in het land rondgeleid. “Er zijn al pensions die hebben aangegeven ook wel iets te zien in het pasjessysteem. Ik vind het in elke geval ideaal.”

>> Bron: De Gelderlander, september 2005 <<

Door Sjoerd Geurts

Eigenares Caroline van de Lagemaat in haar nopjes met pasjessysteem

p02

De dagopvang van Dierenpension De Bommel in Wadenoijen is sinds kort volledig geautomatiseerd. Klanten verschaffen zich met behulp van chipkaarten zelf toegang tot het bedrijf, waar ze 's morgens hun hond afgeven en 's avonds weer ophalen. De pensionhoudster kan op haar beeldscherm zien wie een hond brengt, zoals te zien is op de grote foto. Inzet: het apparaatje waarmee de klant toegang verkrijgt tot de dagopvang.

De dierenpensionwereld staat niet bekend als een branche waarin de automatisering ver is doorgevoerd. Een toenemend aantal dierenpensions voert dan wel hun administratie op de computer, maar daar houdt het dan ook meteen zo'n beetje mee op.
Caroline van de Lagemaat van Dierenpension De Bommel in Wadenoijen mag zich sinds kort een buitenbeentje noemen in de wereld van de dierenpensions. Begin dit jaar werd de dagopvang van haar dierenpension volledig geautomatiseerd met behulp van een pasjessysteem. De pilotperiode verliep zo succesvol dat ze er sinds mei van dit jaar, na enkele kleine aanpassingen, definitief mee aan de slag is gegaan.
"De automatisering biedt mij gigantisch veel mogelijkheden", aldus de onderneemster.

Het idee om de dagopvang te automatiseren, komt bij Caroline van de Lagemaat zelf vandaan. "In 2001 heb ik dit dierenpension aan de Bommelseweg in Wadenoijen overgenomen. In dit dierenpension kan ik zo'n 125 honden huisvesten en 25 katten. Voor veel pensions is de dagopvang een lucratief extraatje. Ook ik wilde deze afdeling wel uitbouwen, alleen kostte het me enorm veel werk. Door files en dergelijke kwam het voor dat 's avonds om acht uur nog mensen aan de deur stonden voor hun hond. En ook 's morgens varieerden de tijden nogal eens. Telkens opnieuw werden we van ons werk gehaald om een nieuwe hond aan te nemen. Toen ontstond het idee om de dagopvang te automatiseren. Met een klant van mij - de baas van Special Electronic Ways (SEW) - heb ik overleg gevoerd en vervolgens zijn ze voor mij aan de slag gegaan. Groot voordeel was dat ik een nieuw gebouw ging neerzetten, waardoor we bij voorbaat overal al rekening mee konden houden.

Chipkaart
Het nieuw ontwikkelde systeem luistert naar de naam SmartGuest en werkt als volgt. Klanten van de dagopvang krijgen een eigen chipkaart die helemaal op maat wordt aangemaakt. Dat doet de pensionhoudster zelf. Ook het uitprinten van de kaart gebeurt in eigen beheer. Op ieder moment van de dag hebben de klanten vervolgens toegang tot een speciale wachtkamer met kennels waarin ze hun hond kunnen plaatsen. Deze wachtkamer is voorzien van een camera, die alle beelden registreert en opneemt. 's Avonds worden de dieren weer in de wachtkamer geplaatst en halen de klanten ze met hetzelfde pasje weer op. Op het moment dat ze inloggen, wordt er elders een signaal ontvangen en kan het personeel zien wie er binnen is geweest en welk dier er is gebracht. Vervolgens ontfermen de medewerkers van de Bommel zich verder over het dier.
Er wordt gewerkt met een automatisch incassosysteem. Dat houdt in, dat iedere klant vooraf een aantal punten koopt, die op de pas worden bijgeschreven en pas worden afgeschreven als het dier een bezoek brengt aan de dagopvang. Op het moment dat de punten bijna op zijn, wordt er bij het 'inchecken' van de hond aangegeven dat er binnenkort een nieuwe automatische incasso volgt. Er wordt dus vooruit betaald.

Voordelen
Voor de klant is het voordeel dat hij altijd terecht kan in de dagopvang en dat hij weinig tijd kwijt is bij het afleveren van het dier. Ook kan hij op het laatste moment besluiten het dier een dag later op te halen. De klant kan in een dossiermap eventuele berichten achterlaten.

Klanten tevreden met 'perfect systeem'
Klanten van De Bommel hebben het nieuwe systeem positief ontvangen. "Het systeem werkt perfect", vindt Yvette Akkermans uit Druten. "De werkwijze is eenvoudig en het scherm bij de ingang is duidelijk leesbaar. Groot voordeel is dat je bij het 'uitchecken' van de hond ziet hoeveel punten je nog over hebt voor volgende bezoekjes. Het gaat ook lekker snel. 's Ochtends de hond 'inchecken' en weer weg! Dat het persoonlijk contact minder wordt, vind ik geen probleem. Regelmatig loop ik iemand tegen het lijf, die ik dan spreek. Het systeem heeft voor mij geen afbreuk gedaan aan het persoonlijke karakter."

>> Bron: Dibevo Vakblad Dier & tuin, augustus 2005 <<

dibevogeel

*****
Dierenpension

"De Bommel"

toller 


Hoe kunt u uw reservering annuleren in verband met het coronavirus?

Lees hier onze annuleringsregeling!


 

 

______________________

 Labrador aanbieding

COUPE A LA LAB

€ 60.00

(dit is wassen en ontwollen)


 

Gevraagd

 Oude handdoeken. 

Oude voetballen.

Oude rugby ballen

 

Heeft u deze toevallig over of gebruikt u ze niet meer wij zijn er heel blij mee.


Bent u ook nieuwsgierig naar ons nieuwe reserveringssysteem?

Klik en lees meer!

KennelCare inloggen


 

*****